Міні - проект

«Як облаштувати джерело?»

Підготувала:

Вчитель 1 класу

Капустинського НВК

Плакся Антоніна Іванівна

Шпола 2012

Клас: 1

Школа: Капустинський НВК.

Назва проекту: Як облаштувати джерело?

Девіз: Без води не буде життя на землі.

Педагогічна мета:

Узагальнювати знання про водні ресурси рідного краю, створити умови для збагачення індивідуального досвіду дітей про джерело, розвивати пізнавальну активність, допитливість, формувати навички екологічно грамотної поведінки біля водойм, пробуджувати інтерес до навколишнього світу, виховувати бережливе ставлення до джерел.

Мета дитячого проекту: стати дбайливими господарями і друзями джерельця, відшукати його братиків і сестричок на території рідного краю.

Завдання: дослідити, що дає людині вода, провести розвідку водних ресурсів села, допомогти облаштувати джерело.

Лист до першокласників.

Доброго дня, любі діти!

Я знаю ,що ви почали пошуки інформації про воду. Ми зустрічаємося з вами щодня: зранку, вдень і до самого вечора, коли ви вмиваєтесь, чистите зуби, коли обідаєте і п’єте воду . Тому, сподіваюся, що саме ви зможете мені допомоги .Я живу у березі , біля старої верби.

А ще відшукайте моїх братиків і сестричок! Дізнайтеся ,будь ласка, як вони почуваються?

Сподіваюся на вашу допомогу.

З повагою Джерельце.

План виконання проекту.

1. Збір інформації та фактичних матеріалів.

2. Робота в бібліотеці.

3. Інтерв’ю у старожилів про водні ресурси рідного краю.

4. В лабараторії у вчителя біології. « Вода під мікроскопом»

5. Вивчення віршів та організація виставки малюнків.

6. Складання маршруту.

7. Розвідка водних ресурсів рідного

краю.

А) похід до ставка.

В)екскурсія до джерельця.

С) до колодязя.

Е)екологічний десант.

8. Звіт.

9. Підбиття підсумків.

( Це ми на початку маршруту) (фото)

Звіт про виконання проекту.

Обладнання: фотографії подій, план виконання маршруту, виставка малюнків, виставка книг.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

Рада бачити вас усіх на уроці. Давайте привітаємо один одного і побажаємо один одному доброго дня.

ВСІ: Хай сонечко сяє,

Теплом зігріває,

Тих радо вітає,

Хто знання здобуває!

ЗВІТ ЧЕРГОВОГО.

_Яка зараз пора року?

_Який місяць?

_Яке число?

_ Тепло чи холодно надворі?

_ Який стан неба?

_ Яка температура повітря?

_ Чи були сьогодні протягом дня опади?

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Загадка.

Із- під гірки, з- під крутої

Прокладається норою

Та й до моря утіка

Через лози по ярах.

(Джерело)

_ Для чого нам потрібні джерела?

_Яким є їх значення для людей на Землі?

Пригадайте той день, коли кожен з вас отримав листа від Джерельця. Сьогодні наш сонячний промінчик вказує на прапорець з позначкою «ФІНІШ» Що це означає?

ДІТИ: Час складати звіт та підбивати підсумки.

Отже, сьогодні ми дізнаємося, як облаштувати джерело.

Згадайте, яка мета і завдання проекту « Джерельце?»

( Відповіді дітей)

Сьогодні ми крок за кроком простежимо шлях просування до мети.

3. Вивчення нового матеріалу та звіт про хід виконаної справи.

Перед стартом ми всі добре підготувались, а почали зі збору інформації про воду та водні ресурси , які ми знайшли в газетах , журналах і книжках. .Деякі з них представлені тут. В цьому нам допоміг шкільний бібліотекар.

(Виставка книг)

Читання вірша «Джерельце» Т. Коломієць.

Джерельце під вербою

Виблискує водою.

Прийду до нього й до ладу

Порозчищаю, обкладу.

Все дно камінням обмощу,

В пісок ні краплі не пущу.

І задзвенить і заспіва

Вода джерельна, мов жива.

_ Що таке джерело?

( Джерело- потік підземної води, що витікає на поверхню землі.)

Джерельна вода завжди чиста, холодна, її приємно пити. Така вода додає сили, здоровя .Джерела потрібно оберігати, розчищувати, адже там, де є джерела, водойми завжди наповнюються водою.

Цікавим було спілкування з різними людьми. Учитель біології розповів нам про те, як можна очистити воду. Дуже вразило нас дослідження води під мікроскопом. Там уперше побачили живі організми та водорості. Після цього, мабуть, ніхто не захоче пити сиру воду з водойми. ( фото)

Недалеко від нашої школи проживає старенька бабуся – Сімак Варвара. Вона розповіла нам , де в нашому селі можна відшукати лісові кринички та джерельця. Ми напились водички з бабусиної кринички та подякували за те, що зберегли таку красу. (фото)

На території нашого села також є невеличкі джерельця та струмочки . І ми вирішили піти до одного з них .Коли ми прийшли до джерела , то в нас зовсім зіпсувався настрій.

Біля нього ми знайшли безліч пляшок , пакетів, папірців – сумних свідків тих безтурботних людей, які приходили сюди. Погано, коли люди думають лише про себе. Але коли ми зібрали там сміття, розчистили, то здалося, що струмочок задзвенів веселіше. ( фото)

Адже це він напуває наш ставочок водою.

ВЧИТЕЛЬ: - Діти, ще один похід до ставка ми плануємо провести в травні. Але заочну подорож нам подарує Віталій Павловський, який добре знає цю місцевість.

Віталій: Я живу недалеко від ставка. Влітку ми з татом там купаємось, ловимо рибу. Це мій улюблений куточок природи. Там завжди багато відпочивальників . Сподіваюсь, що навесні зможу повести вас у похід. (фото)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

4. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

4.1. Робота групах.

Гра «Шифрувальники»

Учні об’єднуються у дві групи.

Завдання: об’єднати окремі слова у прислів’я.

З малого джерела велика річка буде.- (1група)

У живому джерелі вода студена.- (2 група)

4.2. Складання казки за поданим початком.

Жило собі у лузі маленьке Джерельце. Воно весело дзюрчало якусь пісеньку .Навкруги шуміли високі верби та яскраві метелики перелітали з квітки на квітку. Всіх мешканців лугу напувало джерельце .Аж ось налетів злий Вітрисько, відчахнув величезну вербову гілку, та й жбурнув її на самісіньке Джерельце. Прибігли тварини до Джерельця - не можна водички напитися. Що ж робити?....

( Діти придумують продовження казки)

4.3. Виставка дитячих малюнків.

Вчитель: Готуючись до сьогоднішнього звіту ви намалювали малюнки. (Учні по черзі розповідають про свою роботу.)

5. Підсумки уроку .

Настав час кожному відповісти на запитання:

- Чи виконав я те, що задумав?

- Що було зроблено добре?

- Що було зроблено погано?

- Що особливо запам’яталося?

- Хто міг би мені подякувати за цей проект?

- Дорослі так оцінили мою роботу.

- Що сказали друзі?

- Чому джерела потребують охорони?

Повну версію мін-проекту можна скачати з вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 1782